Vítám vás opět u dalšího recenzního článku. Tentokrát jsme se vydali na předpremiéru filmu Mumie s Tomem Cruisem v hlavní roli, o které jsem se zmínil již v minulém článku. Předem upozorňuji, že je to předělávka slavného hororu z roku 1938. Hodně z vás asi zná filmovou sérii z roku 1999 s Brendanem Fraserem. S tím to filmem se ovšem shoduje jen v několika prvcích a pozorní diváci naleznou i easteregg s odkazem na Mumii z roku 1999. Jaké to tedy bylo? Film si zhodnotíme tak jako vždycky.

MumieHned ze začátku filmu je nám osvětlen původ mumie, proč ji pohřbili. Kdo to byl, co udělal a tak dále. Hezky nám tu potvůrku představí. Posléze se seznamujeme s hlavním Hrdinou Nickem. Co mi bylo hned sympatické na hlavním hrdinovi bylo, že Cruise nehraje úplného klaďase. Je členem americké armády, hledá na misích archeologické památky, krade je a následně se svým parťákem prodává na černém trhu. Mumie

Nechtěným bombardováním najdou spolu s archeoložkou egyptskou hrobku. Po bližším prozkoumání zjistí, že je to vlastně vězení pro naši krasotinku. Ve zkratce. Sarkofág vynesou, mumie se probudí a jedeme hezky na plné pecky. Tak jako minule, musí nejdřív vysát pár těl, aby nabrala trochu lidskou podobu. Celý film  mumie jde po Nickovi, aby ho mohla obětovat pro boha smrti a ten pak vešel do jeho těla. Považuje ho za svého vyvoleného.Mumie

Mumie – horor, komedie, dobrodružný a nebo akční film?

Mumii se podaří odchytit organizací pro vymýcení zla na zemi vedenou doktorem Jekyllem. Ano nepletete se. Dr Jekyll a pan Hyde se zde vyskytují. Universal se totiž rozhodl konkurovat úspěšným Marvel a DC filmům, tím že propojí vlastní linku “superhrdinů”. No v tomto případě ne superhrdinům, ale známých postav z knížek jako Drákula, vlkodlak, Frankenstein a nebo neviditelný muž. Stěžejním bodem by měl být Nick a čeká nás další dávka filmů s propojeným dějem a postavami. Když jsem se dozvěděl tohle, tak mi film najednou dával mnohem větší smysl.

Mumie

Film rozhodně má vtipné prvky. Hlavně Nickův parťák mě hodně bavil. Hororové prvky jako lekačky jistě najdeme taky, ale jen v první půlce filmu. Já šel do kina s vědomím, že jdu na horor, takže trošku zklamání. Akčních scén bylo hodně, což mě zase potěšilo. Jen ten konec mohl být ještě více akčnější, bylo to takové moc utnuté. No však uvidíte sami. Londýn mohl taky být trochu více rozbitý. Osobně se budu těšit na další filmy od Universalu. Vítám to jako super nápad. Třeba nadvláda Marvelu pomalu končí, kdo ví. Tohle rozhodně potenciál má. Nejbližší film by měl být příští rok a to právě Neviditelný muž s Johnnym Deppem. Autoři očividně vsázejí na známé herecké ikony.

Mumie

Jak to celé skončí, jestli mumii chytí, zabijí, uvězní a nebo odeberou její schopnosti. Na to musíte do kina. Já vám jen řeknu, že minimálně jedna z těch možností je správná. Po včerejších rozpolcených pocitech a rozhodnutí že tomuto filmu rozhodně nedám víc jak dva medvědy. Jsem si to nechal projít celé hlavou a zjistil jsem, že to vlastně zas až tak špatný film nebyl. Naopak. Bavil mě a s celým novým  universem mi to dává celé ještě větší smysl. Například Jekyll a Hyde. První otázka byla, proč tam proboha cpou tuhle postavu.

Máte rádi horory? Vítáte nové universum hrdinů?