Vítám vás všechny u našeho dalšího recenzního článku. Dnes si společně představíme film Ztracené město Z, jehož děj je doslova dech beroucí. Musím říct, že mě strašně moc navnadil plakát  a upoutávka. Mám rád dobrodružné filmy, takže tohle byla jasná volba na co jít do kina. Probíhající Flóra nám malinko zkomplikovala parkování, ale do kina jsme se nakonec dostali. Jak se nám film líbil, najdete dále v článku.

Ztracené město Z

Kdo čekáte film typu India Jonese, tak vás asi trochu zklamu. Začátek nás zavede do předválečné Anglie. Zde je nám představen hlavní hrdina Percy Fawcett (Charlie Hunnam). Mladý muž, se slibně rozběhnutou vojenskou kariérou. Bohužel ze společnosti je trochu vytlačován, protože nezískal ještě žádnou medaili. Proto bez rozmyslu kývne na nabídku Královského geografického institutu v Londýně na zmapování neprozkoumaných lokalit v Amazonii, konkrétně v srdci Bolívie. Pokud by výprava dopadla úspěšně, přineslo by to Percymu vytouženou pozici na vyšších místech.

Ztracené město Z

Proto mladý dobrodruh nechává doma manželku s dítětem a vydává se na strasti plnou cestu. Ve vedlejší roli se nám představí Robert Pattinson. Musím se přiznat, že jsem se bál, že stále uvidím Edwarda se zářící kůží, ale opak byl pravdou a Pattinson svou roli jako Henry Costin zvládl opravdu skvěle. Hlavně ten plnovous a mistrovská střelba ho z pozice Edwarda aspoň pro mě nadobro vytlačila a budu se na něj těšit v dalších filmech.

Ztracené město Z

Ztracené město Z. Mýtus nebo pravda?

Oba naši hrdinové se nakonec do Bolivie dostanou. Najmou si loď a jedou hledat pramen řeky, která tudy teče. Po cestě vyměřují a mapují oblast kterou projíždějí. Tropické nemoci a domorodí lidé jim kazí plány. Nakonec k pramenu dorazí, ale zde film doopravdy teprve začíná a nekončí, jak by si kde kdo mohl myslet. Percy zde najde staré úlomky keramiky a je přesvědčen, že se zde někde musí ukrývat neobjevné město nebo civilizace. Právě zde se projeví jeho dobrodružná posedlost. Nedostatek zásob ovšem celou výpravu donutí k návratu.

Rodina nebo ztracené město Z?

Posouváme se o několik let. Percy je doma, dítě vyrostlé a  další na cestě. Jenže přesvědčí geografický institut k další výpravě pod záminkou najití města Z. Dle Percyho ztracené město Z opravdu existuje. Druhá výprava odjíždí opět pátrat do neprostupné džungle. Bohužel opět bezúspěšně. Nejslabší člen výpravy se zraní a ostatní jsou nuceni ho poslat zpět. Ten jim ovšem ze zášti zničí veškeré zásoby a výprava je opět nucena se vrátit s nepořízenou domů.

Percy Fawcett je neprávem obviněn z opuštění člena v džungli a tím jeho objevování končí. Nastupuje první světová válka a povolání do zbraně. Zde si Percy těžce zraní zrak a na několik let je nucen žít v ústraní. Mezitím jeho děti vyrostli. Jeho syn zdědil otcovu vášeň a přesvědčuje ho, aby spolu naposledy vyjeli do Bolívie za bájným městem Z.

Poslední výprava

Poslední výprava je připravena, peníze sehnány a nyní jen ve dvou otec a syn vyrážejí do neprostupné džungle. Jak to dopadne, na to musíte už do kina. Já osobně jsem s koncem spokojený nebyl. Dal se totiž vyložit několika způsoby a to nemám rád.

Ztracené město ZFilm Ztracené město Z je inspirovaný skutečnými událostmi. Ve skutečnosti se Percy Fawcett vydal do Bolívie celkem šestkrát. Byl to posedlý dobrodruh a badatel a zapsal se tučně do historie. Mně osobně chybělo více scén z pralesa a z cestování celkově. Jinak je to dle mého hodně dobrý film a pokud si najdete chvilku, tak na něj rozhodně zajděte.

Viděli jste již tento film? Podělte s námi do komentářů na jaké filmy se rádi díváte.