Existuje ve vesmíru život? Na tuhle otázku se nám pokusí stejnojmenný film odpovědět. Všichni co čekáte oddechovou podívanou typu Marťan, tak asi zůstaňte doma. Protože nám spadly čelisti po prvních třiceti minutách filmu. Na mezinárodní vesmírné stanici se může slavit. Objevili život ze vzorků půdy na Marsu. Co to pro lidstvo znamená a jaký to bude mít dopad? Pokusím se vám to trochu přiblížit.

životZdroj

Jako vždy jsme se uvelebili v sedačkách s koupeným občerstvením a očekávali jsme oddechový film ve vesmíru, kterými nás poslední dobou režiséři zásobují. Začátek filmu mi vyvolal trochu vzpomínky na Gravitaci. Obří letící objekty a napínavá hudba. Sympaťák Raynolds nám hned od začátku předvádí, že v tomto filmu bude za drsňáka. Posádka zachytí letící modul z Marsu se vzorky půdy.

život

Zdroj

Po prvotních testech odebraných hornin opravdu posádka nachází život ve formě bakterií. První důkaz o životě mimo naši planetu. Oslavy na ISS (International Space Station) i na Zemi mohou naplno propuknout.

Život nebo smrt?

Hlavní vědec ISS zkoumá nalezenou bakterii. Ovšem Calvin (tak ji pojmenovali) roste mnohem rychleji než by se mohlo zdát. Doslova během pár dní se změní tak, že se dokáže hýbat, tvořit ze sebe obrazce a reagovat na okolí. Ovšem nový živý organismus má pud přežití. Proto po chybě jednoho člena posádky uniká a začíná terorizovat loď. Pátrat po jídle a kyslíku, nezbytnému k přežití.

život

Nastává souboj lidské rasy a mimozemského života. V této fázi mi film připomínal Vetřelce, ale trochu moderněji pojatého. Každopádně Calvin není žádnej hezoun a milovníky scifi jistě film nezklame. Romantické duše nechejte doma. Nemuseli by to zvládnout. Posádka se snaží za každou cenu držet Calvina co nejdál od Země a zároveň přežít. Jestli se jim to ovšem povede, na to už musíte přijít sami před plátnem.

život

Mě osobně se film docela líbil, ale mohlo to být ještě lepší a brutálnější. Jiné to je ovšem pro naše něžnější půlky, které tímto asi moc neoslovíte.

Chodíte rádi do kina? Viděli jste jíž film Život?