Dnes se společně ohlédneme za filmovou novinkou Rande naslepo. Je to v pořadí náš již druhý německý film (první film zde), na který jsme se rozhodli jít. I když moc německé filmy nevyhledávám a nemám je moc rád, tak musím říct, že poslední dobou Německo odvádí opravdu dobrou práci. Film má maličko podobnou zápletku jako Nejkrásnější den. Opět je podle skutečné události a opět má trochu smutný nádech i když je to komedie.

Rande naslepoZdroj

Rande naslepo. Komedie nebo drama?

Na začátku filmu se seznámíme s mladým studentem Saliyou Kahawatte těsně před maturitou. Nadaný mladík z úspěšné rodiny se smíšenými kořeny, je pevně rozhodnutý o své budoucnosti v hotelnictví. Vše tomu nasvědčuje, až jednoho dne Saliya začne vidět trochu rozmazaně. Postupně se to zhoršuje a doktoři mu nakonec diagnostikují odchlíplou sítnici. Bohužel je to neléčitelné a operací mu zachrání jen 5% původního zraku. Hlavní hrdina vidí jen velice rozmazané obrysy a světlo. Je téměř slepý. Ovšem ani jeho handicap ho neodradí od vysněné budoucnosti a přihlásí se na konkurz. Zpočátku je neúspěšný, protože nikomu nelže o svém postižení. Posléze pozná, že musí zalhat a tak odstraní tuto důležitou informaci ze svého životopisu. Okamžitě je pozván k pohovoru do pěti hvězdičkového hotelu do Mnichova. Úspěšně projde pohovorem a nastoupí jako stážista. Zde se setkává s Maxem, jeho novým přítelem.

Rande naslepoZdroj

Když se odhodláš dokážeš cokoliv.

Po přijetí, může Saliyova stáž zuřivě začít. S pomocí Maxe se naučí přesné počty kroků, kudy chodit, kde co leží, kolik kde číhá schodů, jak co voní, jak nejrychleji uklidit pokoj a jiné. Překvapivě nikdo nepozná, že má zrakovou poruchu. Celá stáž se skládá ze čtyř stanovišť. Úklid pokojů, recepce, kuchyně a bar s obsluhou až ke stolům. První nesnáze se objeví, když si Saliya pořeže prst o řezáček na šunku v kuchyni. Vedoucí kuchyně si toho všimne a velké tajemství začíná prosakovat. Ne všichni jsou zlí a šéfkuchař ochotně Saliyovi pomůže s učením. Rozeberou spolu řezáček, aby přesně věděl kde co je a další nehoda se už nestala. Postupně se naši dva přátelé dostávají přes všechny stanice až na tu nejtěžší poslední s barem a nejpřísnějším instruktorem.

Rande naslepoZdroj

Nebyla by to správná komedie, kdyby tam chyběla láska. Mladá, blonďatá s příjemným hlasem. Vlastně hlas byl to jediné podle čeho si Saliya vybral. Celý děj zkomplikují finanční potíže, přetížení a maximální vyčerpání. Vše nakonec praskne, jak to tak bývá. Jak celý film skončí vám neřeknu, na to musíte do kina.

Rande naslepoZdroj

Film je vlastně o tom jak i téměř nevidomý člověk se může naučit a přizpůsobit nám ostatním a to tak moc, že si toho okolí téměř nevšimne. Hodně nás film bavil a mě osobně donutil zapřemýšlet nad tím, jak to někteří mají těžké, ale stejně se dokáží začlenit.

Viděli jste už Rande naslepo? Dáváte šanci i německým filmům (Vinnetou se nepočítá)?

Váš Medvěd