S dnešním článkem vám přinášíme zároveň i novou rubriku, kde budeme recenzovat různé stolní hry. Dočkáte se našich názorů jak se hra hraje, jak je složitá a jestli za to stojí si ji kupovat. Stolní hry bohužel nejsou levnou záležitostí a takhle budete aspoň vědět do čeho jdete. Dnes se společně podíváme na vědomostní hru iKnow od firmy Albi.

iKnow

iKnow koupit či nekoupit?

Po otevření krabice najdete sadu figurek, žetonů, kartiček s otázkami a herní plán. Herní plán není moc velký, takže se pohodlně vejde i na menší stůl. Neočekávejte velikost typu Dostihy a sázky nebo něco podobného. Každý hráč dostane dvě figurky. Jednu s čtvercovým základem a druhou s kruhovým. Každé kolo vypadá asi takto. Jeden z hráčů si vybere otázku z kartičky a přečte ji. Ostatní potom umístí čtvercovou figurku do středu hracího plánu na políčka s jedním, dvěma a nebo třemi puntíky. Jeden puntík znamená, že když hráč uhádne odpověď dostane jeden bod, dva body a nebo tři. Ale! O čím víc bodů budete chtít hrát, tím méně nápověd dostanete. Tudíž když chcete vyhrát tři body dostanete jednu nápovědu, když dva tak dvě nápovědy a když vám stačí jeden, tak dostanete tři nápovědy. Viz fotky dole.

iKnow

iKnow

Pokud ale nepatříte k těm největším fanouškům vědomostních her a přesto chcete udělat někomu radost a zahrát si s ním, tak také nejste bez šance. Po položení čtvercových figurek na herní plán iKnow, budou pokládat hráči své kruhové figurky po stranách střední linie tam kde je + a -, do kruhových políček. To znamená, že si můžete vsadit na někoho, že to buď bude vědět a nebo nebude vědět. Za špatnou odpověď se body neberou, ale za špatný tip se odebírá jeden bod. Takže šanci mají všichni a je sranda pozorovat jak kdo komu věří a nebo nevěří.

iKnow

Nás tahle hra opravdu hodně baví a můžeme vám ji vřele doporučit. Je až pro šest hráčů, takže když máte doma nějakou sešlost, neváhejte a vytáhněte iKnow. My vlastníme verzi Česko, kde jsou okruhy otázek z naší země. Existují ji jiná odvětví jako sport, svět a podobně.

Hrajete rádi stolní hry?

Mrkněte taky na naše knižní recenze.

Váš Medvěd